7 potravin s kolagenem, které rozzáří vaši pleť

Mnozí z nás hledají dokonalou péči o pleť proti stárnutí. Ráno používáme nejrůznější přípravky na obličej, krémy a doplňky stravy, před spaním noční masku nebo sérum. Chodíme na kosmetická ošetření, nebo pomocí make-upu zakrýváme vrásky, které se nám nelíbí. Na tom není nic špatného, ale leze to do peněz. Dobrou zprávou je, že můžete ušetřit peníze tím, že budete jíst jídla, která tělu pomáhají produkovat jeho přirozený protein proti stárnutí: kolagen.

Kolagen se bohatě vyskytuje v našem těle. Je přítomen v kůži, svalech, kostech a pojivových tkáních. Když stárneme, tělo produkuje kolagenu méně. Ujistěte se, že vašemu tělu dáváte ty nejlepší potraviny, které potřebujete pro zdravé vlasy, pokožku a nehty.

Zde je 7 na kolagen nejbohatších jídel, které vám mohou pomoci:

Ryby s kůží
Až příště budete mít na večeři lososa, snězte ho i s kůží. Ryby jsou bohaté na aminokyseliny, které jsou potřebné pro tvorbu kolagenu. Obsahují kolagen typu 1, který prospívá vaší pokožce.

Červené papriky
Vitamín C je jednou z hlavních živin, které se podílejí na syntéze kolagenu. Čím je paprika starší, tím více kolagenu obsahuje.

Rajčata
Zejména sušená rajčata mají vysokou hladinu vitamínu C potřebného pro tvorbu kolagenu. Obsahují také antioxidační lykopen, o kterém je známo, že chrání pokožku před slunečními paprsky. Přidejte si je do salátu nebo těstovin, malá cherry rajčátka jsou ideální ke zdravé svačince.

Vývar z kostí
Vývar z kostí je jedním z nejznámějších a nejoblíbenějších zdrojů kolagenu. Pokud máte čas, můžete si ho sami připravit tak, že vyvaříte kuřecí nebo hovězí maso s kostí. Pokud na to nemáte trpělivost, můžete připravený vývar koupit.

Bobule
Jahody, ostružiny, maliny a borůvky obsahují velké množství vitamínu C a kyseliny ellagové, která chrání kůži před UV zářením.

Hovězí maso
V hovězím mase se vyskytuje hodně zinku, který je jednou z hlavních složek kolagenu. Maso obsahuje také tři aminokyseliny- glycin, prolin a hydroxyprolin.

Vejce
Žloutek obsahuje kolagen, který pomůže udržet vaše vlasy pěkné a lesklé.

Autorka článku: Anežka Netočná