7 tipů jak si zvýšit imunitu

Během našeho života se pohybujeme v různém prostředí. Domov, škola, zaměstnání, cesty. Čekají nás tam nejrůznější setkání, zážitky, ale zároveň jsme nuceni čelit nástrahám v podobě nemocí, bacilů a jiných nepříjemností. Abychom byli schopni proti těmto problémům bojovat, je nutné posilovat přirozenou imunitu našeho organismu. Velmi často si díry do našeho obranného štítu děláme sami. Nemírným přejídáním, vystavováním se škodlivým zplodinám v podobě cigaretového kouře, nejrůznějším stresům a jiným podobným věcem.

Je třeba si naší obranu systematicky budovat a posilovat. A je třeba s tím začít co nejdříve, abychom měli co nejlepší výbavu do života. Existuje několik kroků, které nám k posílení imunity dopomohou.

1. Kojení
První krok, který je k budování ochrany možno udělat ihned po narození, je kojení. Mateřské mléko je nositelem množství prospěšných látek, které ochrání citlivý dětský organismus. Bílkoviny, vitamíny, aminokyseliny, minerály v jednom – ideální koktejl. Ale už méně je známo, že existuje opravdu zázračná substance, která postaví základy imunitě lépe, než nejsilnější preparát. A tím je kolostrum. Jedná se o předzvěst mateřského mléka, které se tvoří v mléčných žlázách savců, tedy nejen nás lidí, ale například i krav, koz, ovcí…, ještě před porodem. Je velmi bohaté na proteiny a zajišťuje pasivní imunitu pro novorozená mláďata.

Kolostrum, se svým velkým přínosem pro zdraví, je pro nás snadno dostupné i ve vyšším věku. Můžete si ho pořídit v tobolkách. V této formě úpravy najdete například kozí kolostrum, které bylo získané od koz krátce po porodu mláděte, chovaných v čisté přírodě a obsahuje imunoglobuliny, které z běžné stravy nezískáte. Kromě toho i vitamíny, minerály a další tělu prospěšné látky. O kozím kolostru jsme psali v článku na magazínu Venilafi.cz – Zázračné kozí colostrum v tobolkách.

2. Antibakteriální potraviny
Zařaďte do jídelníčku potraviny, které jsou přirozeným likvidátorem bakterií, virů a volných radikálů. Patří mezi ně například nejrůznější druhy zeleniny, jako například česnek, mořské plody, rybí maso, nebo luštěniny. Tyto potraviny obsahují nejen nejrůznější látky, od omega – mastných kyselin, nebo stopových prvků. Ale hlavně v luštěninách a ovoci bývá vysoký obsah vlákniny, která udržuje ve zdravém stavu střevo – sídlo imunity celého organismu. Snižuje se tak riziko zánětů a nutnosti konzumovat nepřirozené chemické léky.

3. Pohyb
Jedním z doporučených způsobů, jak si posílit organismus, je pohyb. Hýbat se nejlépe na zdravém vzduchu je optimální dvakrát až třikrát týdně. Plavání, běh nebo aerobik jednak zrychlí krevní oběh, ale také zajistí kvalitní zásobení tkání kyslíkem. A navíc se při pohybu uvolňují endorfiny a odplaví veškeré stresy.

4. Otužování
Ideální je denně se sprchovat střídavě studenou a teplou vodou. Při nedostatku možností pohybovat se v čistém mrazivém prostředí je dobré navštívit kryosaunu. Ale pro začátek se doporučuje nepřehánět to s oblečením a nepobývat v přetopených prostorách.

5. Spánek
Unavený organismus je k nemocem náchylnější než organismus odpočatý. Dostatečný odpočinek je důležitý pro regeneraci. Ideální doba spánku je 6-8 hodin. Spěte v dobře větrané místnosti, v tichu a temnu. Vydatný spánek je základem odpočinku.

6. Pitný režim
Všechny živé organismy potřebují ke svému životu tekutiny. Aby byly dost silné, je třeba dodávat jim dostatek tekutin zvenčí. Čistá voda, bylinkové nebo ovocné čaje. Tekutiny navíc pomáhají z těla vylučovat škodlivé látky. POZOR – mezi tekutiny nepatří například káva nebo alkohol. Dehydrují.

7. Pozor na stres
Snažte se vyhýbat stresu. Přetížený motor se jednou zadře a přestane fungovat. A s přetíženým organismem je to podobné. Pokud jsme psychicky v pohodě, snáze odoláváme všem nástrahám. I těm v podobě nemocí.

Lidské tělo je ve spoustě oblastí neprobádaná krajina. Měli bychom se k němu chovat s úctou. Předložené rady jsou pouze reprezentativním vzorkem, jak docílit toho, aby naše tělo bylo dostatečně silné a nehrozilo nám nebezpečí ze strany volných radikálů, virů a ostatních mikroskopických nepřátel.

Autorka článku: Martina Šlejtrová

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *