Chronický zánět, jak s ním bojovat

Záněty, probíhající v těle dlouhodobě, jsou velmi nebezpečné. Nejenže se neustále zánět v nějaké nepříjemné podobě objevuje na různých místech v těle, často jej provází bolesti. Kromě toho jste rychle unavení, tělo je prakticky neustále pod palbou toxických látek. A co je nejhorší, vleklý zánět může výrazně zhoršit nebo i vyvolat závažné nemoci, jako jsou cukrovka, rakovina, problémy se srdcem a další.

Boj s chronickým zánětem je často náročný a dlouhodobý. U chronických zánětů už často nestačí jen nasadit silná antibiotika. Je třeba podpořit tělo i dalšími formami. Podpora může být ve formě rozumného pohybu, zdravější stravy, bylin, doplňků stravy. Se zánětem bojují naše bílé krvinky. Je třeba podpořit imunitu, ale i prokrvení a metabolismus, aby tělo mělo co nejvíc sil a energie na boj s přemnoženými buňkami.

Nejzřejmnějším projevem zánětu v těle je úbytek energie, vyčerpání, často se opakující například zánět zubů, močových cest, špatné a zdlouhavé hojení ran apod. Potvrdit zánět v těle vám pomůže obvodní lékař, který vás pošle na krevní testy. Při přemnoženém počtu bílých krvinek je jisté, že tělo bojuje s vnitřním nepřítelem.

Základem při boji se zánětem je podpořit tělo. V prvé řadě dobrým pitným režimem. Pijte nejlépe čistou vodu, ve větší míře, než obvykle. Pít můžete zelené a bylinkové čaje. Například zázvor, kopřiva, rakytník pomáhají v těchto případech více. Stejně tak výborně budou na tělo působit zeleninové šťávy. Pro nastartování metabolismu si můžete každé ráno na lačno umíchat nápoj ze šťávy z půlky citronu, lžičky medu, špetky nastrouhaného zázvoru, to vše přelité čtvrt litrem převařené vody.

Metabolismus a imunitu podpoříte také větším podílem ovoce a hlavně zeleniny v jídelníčku. Alespoň třetinu jídelníčku by měly ovoce a zelenina vyplňovat. Obzvlášť právě při nemocech. Naopak vynechte cukr, ten je podporovatel zánětů v těle. Stejně tak omezte sacharidy obecně a tuky. Dopřejte si sardinky ve vlastní šťávě, ty jsou dostatečně zdravé a přitom i se správnými tuky, aby vám nic nechybělo. Dobrý je také olivový olej, nebo olej z vlašských ořechů. Ovšem ne zpracované vysokou teplotou. Takže bez grilování, smažení, pečení… se chvíli obejděte.

Z koření zařaďte do jídelníčku kurkumu a skořici. Mají silné protizánětlivé schopnosti. Ale samozřejmě v rozumné míře. Ze skořice si můžete udělat čaj nebo si ji přidávat sem tam do kávy. Kurkumu do jednoho jídla denně jako koření maximálně.

Z bylinek, které rostou kolem nás, využijte hlavně na jaře pampelišku, pažitku si můžete z truhlíku za oknem dopřávat celý rok a vhodný je třeba i jitrocel nebo medvědí česnek.

Zelenině a ovoci se vůbec nevyhýbejte. Co nejvíc pomáhá ze zeleniny a ovoce právě při zánětech jsou citrusové plody, jablka, hroznové víno, třešně, borůvky, ostružiny, cibule, zázvor, hlávkový salát, pekingské zelí, rukola, špenát…

I když je díky zánětu tělo unavené, dopřejte si pravidelný pohyb. Stačí malá procházka, nebo lehké cvičení, které tělo prokrví a okysličí.

Velmi vhodné jsou v těchto případech i doplňky stravy na zlepšení imunity. Například hlíva ústřičná v kapslích, nebo kolostrum ve formě tobolek. Vitamín C jako doplněk by také neměl chybět. Pokud během dne přijímáte různé doplňky stravy, rozložte si je na různé části dne. Neberte je najednou všechny ráno na lačno. Lepší je ráno vzít hlívu nebo kolostrum, v poledne vitamín C, večer buď hlívu nebo kolostrum, podle toho, co jste brali ráno.

Pokud máte vlastní zkušenosti s chronickými nebo častými záněty, budeme rádi, když se do komentářů podělíte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *