Jak odstranit přebytečnou vodu z těla

Přebytečná voda v těle může být způsobena různými příčinami. Nejvíce jí trpí těhotné ženy, ženy v menopauze a starší lidé. U mladších žen může nastat hormonální nerovnováha během menstruačního cyklu, která zvyšuje hromadění tekutin v tkáních. Selhání srdce nebo ledvin může také způsobit, že voda v těle nebude správně rozmístěna. Když k tomu přidáte nezdravé stravování a málo pohybu, výsledkem je zadržování vody. Voda se nejčastěji ukládá ve stehnech, hýždích, břichu, pažích a kotnících.

Proč je stěžejní pít dostatek vody

Tělo dospělého člověka tvoří v průměru 70 % vody. Voda umožňuje průtok krve, čímž dochází k odstranění škodlivých látek a správnému fungování našeho mozku. Pokud pijete málo, můžete si všimnout, že máte větší problémy při sportu, špatně se soustředíte v práci a máte bolesti hlavy. To vše jsou známky dehydratace.

Změna stravy

Zkuste na pár dní změnit váš obvyklý jídelníček. Nezapomeňte ale, že musíte mít dostatečný příjem tekutin. Tělo správně funguje jen tehdy, pokud má k dispozici velké množství vody. Pokud pijete příliš málo, vaše tělo si bude dělat zásoby pro případ nouze.

Doporučujeme proto jíst přirozené potraviny s vysokým obsahem vody a draslíku. Patří zde např. okurky, melouny, ananas, jahody, artyčoky, cibule, česnek, mrkev, avokádo, brambory a dokonce i rýže. Na seznam přidáváme ořechy, jako jsou lískové oříšky, kešu, arašídy a mandle, a sušené ovoce, zejména meruňky a banány. Samozřejmě existují také potraviny, kterým byste se měli vyhýbat, např. alkoholu, kávě a soli. Je to proto, že běžná kuchyňská sůl je z velké části tvořena sodíkem, který zadržuje tekutiny.

Pijte bylinkové čaje

Hodně čajů má drenážní účinky a mezi top 5 se řadí čaje s kopřivami, lístky břízy, s pampeliškami, zázvorem a fenyklem.

Jděte na lymfatickou masáž

Pokud máte kvůli přebytečné vodě bolesti, je vhodné zkusit lymfodrenáž. Jedná se o speciální techniku, která stimuluje lymfy, a pomáhá tak odstraňovat tekutiny, zmenšuje otoky a vyhlazuje celulitidu.

Silový trénink

Posilování středu těla, cviky jako jsou dřepy, výpady, prkno a kliky vám pomůžou s odvodněním. Je vhodná také jízda na kole, protože aktivuje oběh celého těla a nepřetěžuje klouby.

Autorka článku: Anežka Netočná