Kardio nebo posilování: díky čemu zhubnete rychleji?

Člověk hubne, když je jeho kalorický výdej vyšší než jeho kalorický příjem. Záleží tedy na tom, co a jak moc jíte. Je důležité dodržovat vyváženou stravu bohatou na bílkoviny a vlákninu. Chcete-li zhubnout zdravým způsobem, musíte jíst o 300 až 500 kalorií méně, než předtím. Pokud ale rádi jíte, musíte najít nějakou aktivitu, která vám pomůže se spalováním energie. Máte na výběr ze dvou možností: kardio trénink nebo posilování. Co si vyberete?

Hubnutí pomocí kardio tréninku

Kardio trénink je velmi účinný pro spalování kalorií. Kolik jich spálíte závisí na intenzitě cvičení a tělesné hmotnosti. Nejoblíbenější vytrvalostní sporty jsou běh, jízda na kole, rychlá chůze a plavání. V tělocvičně je nejefektivní použít rotoped, běžecký pás, veslovací trenažér a stepper. Pokud cvičíte doma, zkuste cviky jako je skákací panák, zakopávání, nebo skákejte přes švihadlo.

Středně nízká intenzita cvičení: Chcete-li dosáhnout tepové frekvence, díky které spálíte tuk, trénujte nejméně 20 minut při srdeční frekvenci 110 – 130 tepů za minutu. Výdej kalorií však není tak vysoký jako u intervalového tréninku.

Kardio intervalový trénink při vysoké intenzitě: U této metody se střídá náročný trénink s přestávkami. Doba trvání jednotlivých fází závisí na vaší fyzické kondici. Stimulace metabolismu trvá 15 minut, čímž spustíte spalovací efekt, kdy tělo pokračuje ve spalování kalorií i po tréninku.

Kombinace kardia s posilováním

Doporučujeme začít s posilováním, protože na začátku cvičení jsou vaše energetické zásoby plné, cvičíte tak efektivněji a zároveň se snižuje riziko zranění. Po silovém tréninku si můžete dát lehké kardio. V tento moment jsou vaše energetické zásoby prázdné a vaše tělo bude čerpat z tukových rezerv.

Vyzkoušejte HIIT

Kardio a posilování v 20 minutách? To je HIIT (High intensity interval training). Jde o tréninkovou techniku, při které velmi intenzivně cvičíte a děláte si krátké přestávky. Pořádně se při něm zapotíte, ale je to nejlepší cvičení, při kterém co nejrychleji spálíte nejvíce kalorií. Je důležité, abyste si vybrali cviky, které dokonale zvládnete, aby nedošlo k žádnému zranění.

Autorka článku: Anežka Netočná