Kdy potřebujeme vitamín C

Vitamin C pomáhá v těle s mnoha procesy. Podporuje rychlejší obnovu buněk, pomáhá s rychlejším hojení tkání, ale i s větší obranou imunitního systému. Vitamin C potřebujeme každý den nejlépe ve formě zeleniny a ovoce. Ale pokud kouříte, jste ve stresu, těhotné, kojící, nemocní nebo po operaci, potřeba vitaminu C se zvyšuje. Při této zvýšené potřebě je ideální vitamin C ve formě, kdy se rozpouští postupně, aby ho tělo vstřebalo co nejvíce.

Takový je například doplněk stravy Vitamin C-500 mg T.R. Vitamin C se z tablet uvolňuje do organismu pozvolna celý den. Díky tomu se předchází zbytečným ztrátám a organismus v případě zvýšené potřeby získá dostatečné množství. Vitamin C-500 mg T.R. obsahuje také šípky. V nich najdete karoteny, vitamin B a důležitý vitamín P, který je komplexem bioflavonoidů. Bioflavonoidy zvyšují účinek vitaminu C.

Běžná denní doporučená dávka vitaminu C je 60-100 mg. Pokud jíte dostatek syrového ovoce a zeleniny a jste zcela zdraví, denní dávku do těla dostáváte přirozenou cestou ve stravě. Při tepelné úpravě se vitamin C v potravinách znehodnocuje až o 60%. Ovoce a zelenina s vyšším obsahem vitaminu C jsou například jablka, citrusové plody, melouny, tmavá listová zelenina, brokolice, rajčata, paprika a další.

Nedostatek vitaminu C v těle se projevuje například vyšší únavou, déle se hojí jakákoli poranění, jste častěji nemocní, mohou vás bolet svaly a klouby…

Nadbytek vitaminu C je spíše vzácný jev, mohl by se projevit při nadměrných dlouhodobých dávkách například 2000 mg vitaminu C denně a to bolestmi hlavy, křečemi, nevolností, zvracením nebo bušením srdce.

Reklamní článek