Recenze: dřevěné obrázkové kostky Krtkův rok

4letý Filípek si s obrázkovými kostkami zatím nehrál. Toto byla premiéra a byla jsem zvědavá, jak dlouho ho zabaví. 12 dřevěných kostek ale s klidem vystačí i na pár hodin hraní v kuse. Z e-shopu Hrackovna.cz dorazily kostky v pěkné krabici, kam se dají opakovaně ukládat a uzavřít, aby se neválely mezi ostatními hračkami a obrázkům v budoucnu nechyběly kousky.

Krteček je oblíbená postava většiny dětí a i našemu nejmladšímu se líbí. Obrázky ho potěšily. Dřevěné obrázkové kostky Krtkův rok jsou kvalitně zpracované, barvy veselé a celkově optimistické. Velikost je tak akorát i pro menší děti, takže se s kostkami příjemně staví. Obrázky jsou dle mého ideální pro věk 4+. Pro menší děti by možná byly ještě těžké na skládání, ale samozřejmě s pomocí rodiče nebo staršího sourozence už i od 3 let budou hratelné.

Na  krátším video sestřihu výše je vidět několik dalších možností, na které Filípek kostky využil, když zrovna neskládal obrázky. V mezičase přišel už asi na dalších 10 možností využití – stavba garáže, pyramidy (ze které se pak dají kostky vyndávat, dokud nespadne), schůdky pro panáčky, ohrada pro zvířátka… Dětská fantazie má široká křídla a s jednou hračkou dokáže spoustu věcí. Celé video z rozbalování a hraní najdete zde https://www.youtube.com/watch?v=cDjQS17A7qg&t=50s.

Výhodou dřevěných kostek je, že i když spadnou z výšky stolu, nic se jim nestane. A to ani při opakovaných pádech na tvrdou podlahu. Je to typ hračky, co se často uchovával po generace. Dřevěné kostky navíc rozvíjí jemnou motoriku, prostorové vnímání, fantazii, logické myšlení, pozorovací schopnosti a ve výčtu bych mohla ještě chvíli pokračovat. Za nás skvělá hračková zkušenost a přibyla hračka využitelná na mnoho dalších hodin hraní.