Jak na ploché bříško?

Chcete mít ploché břicho jako dříve? Zde je pár tipů, jak jej docílit.

1. Uberte sacharidy

Každá žena i muž touží po plochém břiše. Problém s větším břichem se netýká pouze lidí s nadváhou, ale i hubeným jedincům. Je to kvůli tomu, že se vám může hromadit tuk v okolí pasu, nebo trpíte nadýmáním. Nejčastěji máte nafouklé břicho z nevhodné stravy, když jíte především sacharidy, jako jsou těstoviny a chléb, které mají vysoký glykemický index. Tato jídla způsobují fermentaci střev, tím i tvorbu plynu a otoků, a vytváření tuku na břišním pásu. V tomto případě stačí snížit příjem obilovin, jíst jejich celozrnné nerafinované výrobky a mít nějakou fyzickou aktivitu.

2. Chléb a těstoviny: ano, ale s mírou

Je důležité regulovat spotřebu sacharidů nebo živin přítomných v rýži, pšenici, kukuřici, mouce, ale také jejich deriváty, jako je chléb, těstoviny, pizza atd. Sacharidy se hojně vyskytují také v luštěninách a ovoci, a v menších dávkách i v zelenině. Měli byste jíst maximálně 70 g těstovin, rýže a podobných sacharidů a 2 až 3 kusy ovoce denně. Luštěniny můžete konzumovat 3 – 6krát týdně, 120- 160 g na porci.

3. Jíst 5 porcí denně

Základním pravidlem stravy je sníst pět jídel denně. Snídaně, oběd a večeře plus dvě svačiny, jednu dopoledne a druhou odpoledne. Svačinky mají zásadní význam pro zrychlení metabolismu, vyhýbání se hladovění, nebo k přejídání při obědě nebo večeři.

4. Snídaně je klíčová

Snídaně by měla být hlavním jídlem, protože její kalorie rychle spálíte ranními aktivitami, pomáhá také udržovat metabolismus aktivní po celý zbytek dne. TIP na snídani: Šálek zeleného čaje, 3 celozrnné rýžové krekry s marmeládou a 1 kusem ovoce.

5. Pijte hodně vody

Pokud chcete ploché břicho, musíte přijímat dostatečné množství tekutin. Doporučujeme 8 sklenic obyčejné vody denně. Můžete vypít i tři šálky zeleného čaje, nebo nálev z kopřiv, ostropestřce a fenyklu.

6. Připravte si jídlo doma

Uvařte si jednoduchá jídla z čerstvých a nezpracovaných surovin, vyhněte se předvařeným a průmyslově vyráběným potravinám. Také dávejte přednost zdravějším metodám vaření a použijte extra panenský olivový olej a koření ze zahrádky.

Autorka článku: Anežka Netočná